• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
علوم اجتماعی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1398)
دوره دوره 12 (1397)
شماره شماره 43
شماره شماره 42
شماره شماره 41
شماره شماره 40
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
فاضلی, عصمت. (1397). اثربخشی قصه درمانی بر پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان دبستانی. علوم اجتماعی, 12(43), 171-188.
عصمت فاضلی. "اثربخشی قصه درمانی بر پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان دبستانی". علوم اجتماعی, 12, 43, 1397, 171-188.
فاضلی, عصمت. (1397). 'اثربخشی قصه درمانی بر پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان دبستانی', علوم اجتماعی, 12(43), pp. 171-188.
فاضلی, عصمت. اثربخشی قصه درمانی بر پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان دبستانی. علوم اجتماعی, 1397; 12(43): 171-188.

اثربخشی قصه درمانی بر پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان دبستانی

مقاله 11، دوره 12، شماره 43، زمستان 1397، صفحه 171-188  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
عصمت فاضلی
متخصص روانشناسی بالینی از استرالیا، عضو هیأت علمی واحد اندیمشک، دانشگاه آزاد اسلامی، اندیمشک، ایران
تاریخ دریافت: 29 مرداد 1397،  تاریخ بازنگری: 05 آبان 1397،  تاریخ پذیرش: 30 دی 1397 
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی قصه درمانی بر پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان انجام گرفت. روش: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون و دارای گروه کنترل یا گواه بود. نمونه آن 30 آزمودنی بود که بطور تصادفی خوشه ای از میان دانش آموزان دبستانی ماهشهر در سال تحصیلی 1396-1397 انتخاب و به شکل تصادفی به دو گروه آزمایش (15 نفر) وکنترل (15 نفر) تقسیم شده بودند. پرسشنامه پرخاشگری ( باس و پری، 1998)، مقیاس اضطراب (اسپنس، 2007) وکتاب قصّه های پریرخ و مجدی (1388) ابزارهای پژوهش را تشکیل میدادند. عملیات آماری تحلیل کوواریانس چند متغیره (مانکوا) و یک راهه روی اطلاعات جمع آوری شده انجام گرفت. یافته‌ها: نتایج حاصله نشان دادند درپایان مداخله درمانی، میزان پرخاشگری واضطراب آزمودنی ها درگروه آزمایش کاهش یافته است. نتیجه گیری: قصه درمانی می تواند پرخاشگری و اضطراب، دانش آموزان دبستانی را تعدیل نماید. پژوهشهای مشابهی با آزمودنی از شهرهای مختلف و با فرهنگهای متفاوت می تواند تعمیم یافته ها را ارتقاء بخشد.
کلیدواژه‌ها
قصه درمانی؛ پرخاشگری؛ اضطراب؛ دانش آموزان دبستانی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 21
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.