• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
علوم اجتماعی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1398)
دوره دوره 12 (1397)
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
شماره شماره 27
شماره شماره 26
شماره شماره 25
شماره شماره 24
ریاحی, محمد اسماعیل, اسکندری, سمانه. (1393). بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای با میزان اعتماد در بین دانشجویان دانشگاه مازندران. علوم اجتماعی, 8(24), 143-178.
محمد اسماعیل ریاحی; سمانه اسکندری. "بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای با میزان اعتماد در بین دانشجویان دانشگاه مازندران". علوم اجتماعی, 8, 24, 1393, 143-178.
ریاحی, محمد اسماعیل, اسکندری, سمانه. (1393). 'بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای با میزان اعتماد در بین دانشجویان دانشگاه مازندران', علوم اجتماعی, 8(24), pp. 143-178.
ریاحی, محمد اسماعیل, اسکندری, سمانه. بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای با میزان اعتماد در بین دانشجویان دانشگاه مازندران. علوم اجتماعی, 1393; 8(24): 143-178.

بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای با میزان اعتماد در بین دانشجویان دانشگاه مازندران

مقاله 6، دوره 8، شماره 24، بهار 1393، صفحه 143-178  XML اصل مقاله (500.13 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
محمد اسماعیل ریاحی1؛ سمانه اسکندری2
1دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
2کارشناس ارشد جامعه شناسی دانشگاه مازندران
تاریخ دریافت: 11 اردیبهشت 1396،  تاریخ پذیرش: 11 اردیبهشت 1396 
چکیده
اعتماد، مسأله‌ای بسیار مهم و یکی از عوامل عمده بقای اجتماعی است که جوامع امروز با آن مواجه هستند. پژوهش حاضر سعی دارد که به بررسی رابطه بین مصرف رسانه­ای (تلویزیون داخلی و ماهواره ای) با اعتماد بپردازد. این پژوهش با روش پیمایش انجام شده است. جامعه آماری تحقیق، شامل تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در پردیس دانشگاه مازندران در سال تحصیلی 92-91 بوده‌اند که تعداد 400 نفر بر اساس نمونه­گیری طبقه­ای متناسب انتخاب گردیده و پرسشنامه­های خود اجراء در بین آن­ها توزیع شد. سپس اطلاعات جمع­آوری شده به کمک نرم­افزار SPSS و با استفاده از روش­های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که در حالی که بین میزان تماشای تلویزیون داخلی با اعتماد رابطه مثبتی وجود دارد، تماشای تلویزیون ماهواره‌ای به طور معکوسی با اعتماد مرتبط است. همچنین، بین میزان تماشای تلویزیون داخلی با میزان اعتماد به خانواده، اقوام و خویشان و اعتماد نهادی رابطه مثبت و مستقیم برقرار است، اما میزان تماشای تلویزیون ماهواره‌ای با اعتماد به خانواده، اعتماد به دوستان، اعتماد اجتماعی و اعتماد نهادی رابطه معکوسی دارد.
کلیدواژه‌ها
مصرف رسانه‌ای؛ اعتماد؛ اعتماد بین شخصی؛ اعتماد اجتماعی؛ اعتماد نهادی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 247
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 164
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.